پایتون از یک کاراکتر پشتیبانی نمی کند ، و کاراکتر های تک را به عنوان رشته هایی با طول یک ، و یا substring در نظر می گیرد.
برای بدست آوردن زیر رشته از براکت های مربعی به همراه شاخص ابتدا و انتها استفاده می کنیم.
var1 = “Guru99!”
var2 = “Software Testing”
print (“var1[0]:”,var1[0])
print (“var2[1:5]:”,var2[1:5])
عملگرهای رشته ای مختلفی وجود دارد که می توانند به روش های مختلفی مانند اتصال رشته های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.
فرض کنید اگر a = guru و b = 99 باشد ، آنگاه a + b = “guru99”. به طور مشابه ، اگر از a2استفاده کنید ، “GuruGuru” خواهد شد. به همین ترتیب ، می توانید از عملگرهای دیگر در رشته استفاده کنید.
تاپل دقیقا مانند لیستی دنباله دار از اشیاء پایتون است. تفاوت لیست و تاپل در این است که لیست در براکت های مربع تعریف می شود و قابل تغییر است اما تاپل در پرانتز تعریف می شود و قابل تغییر نیست. با این حال ، می توانید بخش هایی از تاپل های موجود را بردارید تا بتوانید تاپل های جدیدی ایجاد کنید.
Tup = (‘Jan’,’feb’,’march’)
برای نوشتن تاپل خالی ، باید بین پرانتز چیزی ننویسید.
tup1 = ();
برای نوشتن تاپل برای یک مقدار واحد ، باید حتما کاما درج کنید ، حتی اگر یک مقدار واحد نیز وجود داشته باشد. همچنین در انتهای آن مانند شکل زیر باید ; بگذارید.
Tup1 = (50,);
شاخص های تاپل ها از ۰ شروع می شوند و می توان آن ها را متصل کرد ، برش داد و…
در این آموزش می آموزیم:
کد زیر را در نظر بگیرید:
def main():
print “hello world!”
print “Guru99”
در اینجا ما دو قطعه از چاپ را داریم که یکی در یک تابع اصلی تعریف شده است که “hello world” و دیگری مستقل است که “Guru99” را چاپ می کند. وقتی تابع ()main را اجرا می کنید :
زیرا تابع فراخوانی”if__name __ ==” __main__ را اعلام نکردیم.
مانند C ، پایتون از == برای مقایسه while = for استفاده می کند. مترجم پایتون از دو روش تابع main را استفاده می کند
false statement== if و اسکریپت در __main__ اجرا نمی شود
اگر true == statement if و اسکریپت در _main___ اجرا می شود
مهم است که بعد از تعریف تابع main (تابع اصلی)، کد را با if__name __ == “__main__” فراخوانی کنید و سپس آن را اجرا کنید ، فقط در این صورت خروجی “hello world” را در کنسول برنامه نویسی مطابق شکل زیر دریافت خواهید کرد.
تا می توانید به رادیو/فایل های صوتی گوش کنید (یکی از لهجه های بریتیش یا آمریکایی را انتخاب کنید). بعد از شنیدن هر جمله سعی کنید آن را تکرار نمایید. اگر هم متوجه جمله نشدید هیچ اشکالی ندارد فقط روزانه حداقل نیم ساعت گوش کنید (حتی روزهای تعطیل). تا گوش تان به زبان انگلیسی عادت کند.
دقت کنید که گوش دادن به اخبار فقط یک روش تکمیلی برای یادگیری زبان انگلیسی است نه روش اصلی! پس باید در کنار گوش دادن به زبان، تا می توانید متن های مختلف را با صدای بلند و شمرده برای خود بخوانید.
بعد از حدود 3-4 روز گوش کردن به اخبار، متوجه یک سری کلمات می شوید که همیشه یا به طور معمول در سخنان گوینده اخبار تکرار می شوند. آنها را سرچ کنید و معنای شان را در یک دفترچه یادداشت کنید. این کلمات بسیار به کار شما می آیند.
معمولا همه کانال های خبری معرفی شده در زیر نسخه متنی فایل صوتی/تصویری را نیز برای مخاطب قرار می دهند. بهترین روش این است که بار اول همزمان وقتی گوینده صحبت می کند شما نیم نگاهی هم به متن داشته باشید.
اگر متنی در کار نیست یا اصلا نمی خواهید با متن کار کنید، جملاتی که گوینده بیان می کند را شما هم بلافاصله با صدای بلند تکرار کنید (درست یا اشتباه اشکالی ندارد فقط سعی کنید تا حد ممکن شبیه گوینده حرف بزنید). به این روش روش سایه می گویند.
بعد از 2-3 هفته گوش کردن به اخبار، از این به بعد باید بعد از گوش کردن به هر بخش خبری، آن را در قالب 10 خط انگلیسی برای خود خلاصه کنید. (سعی کنید مفهوم اخبار را برای خود خلاصه کنید)
۱-چه نوع نوری؟بسته به فضایی که در نظر دارید، انتخاب یک نور مناسب می تواند حائز اهمیت باشد.
Godfatherبرای یک شمع یا لامپ حبابی در یک اتاق، نور همه سویه یا نقطه ای یک انتخاب واضح است، بنابراین نور در تمام جهات ساطع می شود. برای صحنه های بیرونی، شاید یک نور گنبدی یا روشنایی عمومی (GI) برای نور محیطی مناسب باشد. که این روشنایی با نور سطحی یا محیطی (Area light) یا نوری نامحدود برای شبیه سازی نور خورشید ایجاد خواهد شد.
من در۹۰ % مواقع مایلم از نور سطحی استفاده کنم مگر اینکه به دنبال یک افکت و جلوه خاص باشم. شاید یک نور نامحدود به عنوان نور خورشید مناسبتر باشد، اما خورشید هر چه باشد، یک منبع نور سطحی بزرگ است که خیلی دورتر ایجاد شده و می تابد. ما می توانیم این نور را با استفاده از یک نور سطحی شبیه سازی کنیم طوریکه با انتقال آن به دورتر و کاهش اندازه آن، می شود افت سایه و خطای دید سایه های موازی را کنترل کرد.
در این مثال، ما صحنه رندر شده ای داریم که در آن (از چپ به راست) از نور پیشفرض (Default Light)، نور سطحی و نور سطحی به همراه سایه سطحی استفاده شده است.
Lighting01۲-استفاده از سایه مناسبنوع سایه به شدت روی احساس شات تاثیر دارد، برای روز آفتابی روشن سایه شما باید تیره و شدید با افت (Falloff) کم باشد. این حالت با یک روز ابری که سایه ها به دلیل افت بالا، به ندرت قابل مشاهده هستند در تضاد است.
A Clockwork Orangeدر سینما فوردی، ما سه گزینه برای سایه داریم، Maps، Area و Raytraced.
اگر می خواهید یک کارتون یا کاری با سبکی خاص با سایه های مشخص گرافیکی داشته باشید، سایه های Raytraced عالی هستند اما ایرادی که دارند اینست که آنها اکثرا به تنظیمات ضد پلگی یا Anti-aliasing برای کاهش پلکانی بودن و لرزش در اطراف لبه ها نیاز دارند.
اغلب از سایه های نرم استفاده می شود زیرا آنها نتایج سریعی روی سایه های محیطی (Area) می گذارند، شما می توانید سایه را با افزایش سایز نقشه و تعداد نمونه ها تنظیم کنید. مشکل سایه های نرم اینست که آنها خیلی واقعی به نظر نمی رسند، شدت یا افتادگی در لبه های سایه بدون در نظر گرفتن فاصله از شی ای که سایه می افکند، یکنواخت است.
Shadow Typesبا این وجود، سایه های محیطی بهترین نوع سایه است زیرا دقت بالایی دارند و بیشترین کنترل را می توان روی آنها داشت. در کنار این مزیتها باید این را هم اضافه کرد که سرعت رندر کمی دارند. برای سرعت بخشیدن به این موارد، شما می توانید تعداد نمونه ها و دقت را کاهش دهید، این کار نتایج سریعتری را به همراه خواهد داشت، اما باعث ایجاد نویز هم خواهد شد.